• Anasayfa
  • |
  • Şubemizde 'Sülfür Uygulamaları ve Balast Suyu Yönetimi' Eğitim Toplantısı Düzenlendi

Şubemizde 'Sülfür Uygulamaları ve Balast Suyu Yönetimi' Eğitim Toplantısı Düzenlendi

İMEAK Deniz Ticaret Odası Kocaeli Şubesi önemli bir toplantıya ev sahipliği yaptı. “Sülfür Uygulamaları (Marpol Ek VI) ve Balast Suyu Yönetimi Scrubber Eğitim Toplantısı” İMEAK DTO Kocaeli Şubesi’nde gerçekleşti. Ele alınan konular, katılımcılara denizcilik sektöründe yol gösterici oldu.

KATILIM YÜKSEKTİ

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Kocaeli Liman Başkanlığı ile İMEAK DTO Kocaeli Şubesi ortaklığında gerçekleşen toplantıya, Kocaeli Liman Başkanı Murat Akpınar, İMEAK DTO Kocaeli Şubesi Yönetim Kurulu Başkanı Vedat Doğusel, İMEAK DTO Kocaeli Şubesi üyeleri ve denizciler katıldı. Programda Kocaeli Liman Başkanlığı'ndan Denizcilik Sörvey Mühendisleri Bünyamin Güneş, ‘Sülfür Uygulamaları’ konusunda sunum yaparken, Seyid Mahmut Esad Demirci ise ‘Balast Suyu Yönetimi’ konusunda detaylı bilgiler verdi.

AKPINAR “DENİZYOLU TAŞIMACILIĞINDA KOCAELİ’NİN SORUMLULUK SAHASI GENİŞ”

Toplantının açılış konuşmasını Kocaeli Liman Başkanı Murat Akpınar yaptı. Akpınar, denizyolu taşımacılığında Kocaeli’nin önemine dikkat çekti, “Geçmişten günümüze dünyanın en önemli ticaret sahalarından biri olarak bilinen denizyolu taşımacılığında Kocaeli'nin sorumluluk sahası oldukça geniş. 2020 yılında alınan önlemlerle birlikte bir dizi yeni uygulamalar başlatıldı. Kocaeli Liman Başkanlığı olarak çevre kirliliği konusunda çalışmalarımız Bakanlığımızla birlikte sürüyor.” dedi. Denizcilerimizin yol haritalarını tam anlamıyla çizmeleri açısından bu toplantının düzenlenmesine karar verdiklerini belirten Akpınar, herkese önemli görevler düştüğünü söyledi, bu süreçte söz konusu toplantının sektöre hayırlı olmasını temenni etti.



GÜNEŞ, SÜLFÜR UYGULAMALARA DEĞİNDİ

Kocaeli Liman Başkanlığı'ndan Denizcilik Sörvey Mühendisi Bünyamin Güneş de yaptığı konuşmada ülkemizde düzenlenen Sülfür Uygulamalarına değindi. Güneş, “Sülfür, su ve oksijenle birlikte fosil yakıtların yanması sonucu ortaya çıkan sülfür dioksit ve oksijenle temas ettiği zaman bir sülfürik asit meydana geliyor. Bu sülfürik asitin insan sağlığına, çevreye, doğaya, denize etkileri sıkıntılı. Sülfür toksit, boğucu ve zehirleyici bir gaz. Göğüs ağrıları, solunum yolları enfeksiyonu gibi birçok zararı var. Bundan dolayı kontrol altında tutulması gereken bir emisyondur” dedi. Gemilerde kullanılan denizcilik yakıtlarının içeriğinin nasıl olması gerektiğini detaylarıyla ele alan Güneş, yeni emisyon azaltıcı teknolojilerin kullanımını da aktardı. “İç sularda ve Liman Başkanlıklarının yetkili olduğu idari sahalarda, 2 saatten fazla süre ile bağlı veya demirli halde bulunan gemilerin kükürt miktarı kütlece %0,1'i aşan denizcilik yakıtlarının kullanımı yasaklanmıştır.” şeklinde konuştu. Sonrasında Avrupa Birliği’nin Emisyon kurallarıyla ilgili uygulama planlarına yer verdi.

ESAD DEMİRCİ DE SÖZ ALDI

Toplantıda yine Kocaeli Liman Başkanlığı'nda görevli Denizcilik Sörvey Mühendisi Seyid Mahmut Esad Demirci de söz aldı. Her bir gemi için balast suyu yönetimi planının nasıl olması gerektiğini aktardı. Demirci, "Balast (safra) suyu ile gemilerin emniyetli seyri ve operasyonu sağlanmaktadır. Aynı zamanda gemi stresi, pervanesi, manevrası, yakıt tüketimi üzerindeki etkisi büyüktür.” dedi.



BALAST SUYU SÖZLEŞMESİ

Dünya ticaretinin yaklaşık %80'i gemilerle yapıldığını, her yıl 10 milyar ton balast suyu taşındığını ifade eden Demirci bu konuda da hassas bir konuya değindi. “ Her saat balast suyu ile birlikte 7 bin farklı türde deniz canlısı taşınmaktadır. Balast suyu ile taşınan istilacı türlerin çevre, ekonomi ve insan sağlığı için oluşturduğu risklerin en aza indirilmesi adına Balast Suyu Yönetimi Sözleşmesi 13 Şubat 2004'te Dünya Denizcilik Örgütü (IMO) üye devletleri tarafından kabul edilmiştir. Türkiye, 14 Ekim 2014 tarihinde Balast Suyu Yönetimi sözleşmesine taraf olmuştur. Sözleşme 08 Eylül 2017 tarihinde yürürlüğe girmiştir. BWM Sözleşmesine göre, 200 mil açıkta 200 metre derinlikte ve bunun sağlanamadığı koşullarda ise 50 mil açıkta 200 metre derinlikte balast değişimi yapılması gerekmektedir. Taşırma ve seyreltme kullanılıyorsa tank hacminin 3 katı kadar değişim yapmalıdır.” şeklinde açıklama yaptı. Gemilerde arıtma sisteminin arızalanması durumunda yapılması gerekenler konusunda da tavsiyeler verdi.

DOĞUSEL “ÇALIŞMALARIMIZ SÜRECEK”

Programın kapanış konuşmasını İMEAK DTO Kocaeli Şube Başkanı Vedat Doğusel yaptı. Toplantıda ele alınan Sülfür Uygulamaları ve Balast Suyu Yönetimi konusunu değerlendiren Doğusel, “Tüm üyelerimizi bilinçlendirmek adına Kocaeli Liman Başkanlığımızla çalışmalarımız sürecektir” dedi. Kocaeli Liman Başkanı Murat Akpınar’a katkılarından dolayı teşekkür etti.



Tüm Sliderlar